Pages

Betonglängtan


Jag längtar till våren och känner hur kreativiteten bubblar i mig, för till våren då ska här gjutas betong!
Förra året var jag gravid och kunde knappt gå, än mindre gjuta. Så nu känns det som om jag har en hel hög projekt till godo och jag är sugen att prova att gjuta på nya sätt, inspirerad av Tove Admans härliga grejer.

Krukan vi har på pianot är gjuten i en plastskål från loppis. Det är för övrigt mitt bästa gjutartips, att finkamma loppisar och köpa på sig grejer även om man just då inte riktigt vet hur de kan användas.
Jag har tidigare visat mina betongbokstäver, betongbord och en liten glimt av vår ena betongbänk.

1 kommentarer:

Sara sa...

Du skull älska min kompis Elins hus. I det finns det allt ifrån betongbord, golv, bänkar och fönsterbrädor! Så mkt fint...
Lika fint som dina grejjer.

Skicka en kommentar