Pages

Handmade for easter

Förra gången vi var i Stockholm gick vi förbi hemslöjdsbutiken vid Östermalmstorg. Där sålde de påskpynt och jag kände att det är synd att jag inte gillar gult och kycklingar, det blir så svårt att hitta snygga påskpynt då. Men, ikväll drog skaparnerven igång igen och jag har gjort eget påskpynt. Enkelt, lagom kitschigt och dessutom med påskens huvudperson på.



Jag skrev ut Jesusbilder på papper avsett för att stryka på tyg, bilderna strök jag sedan fast på hjärtan urklippta i oblekt lakansväv. Jag sydde ihop dem och sydde fast ett snöre att hänga upp dem i. Därefter fyllde jag dem med vadd. Ett hjärtan vändsydde jag, men det tog rätt lång tid och så tyckte jag det blev för gulligt. Sicksacken blev lite ruffigare - mer som jag ville ha det.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar